onsdag 1 april 2009

Onsdag 1/4-09

God morgon sverige!!!
Solen lyser och när man står mot husväggen så känner man att det värmer lite lite grann i alla fall och det är precis det man behöver...
Själv mår jag inte riktigt bra ännu har fortfaranade lite ont i halsen men men jag har ju ingen feber så det är absolut inte synd om mig (jo förresten lite *snyft*) så jag är på jobbet och jobbar på för fullt (som ni märker hihihi)

Ja som jag sa i måndags så skulle ju min sambo fixa utmaningen som Sabina skickat till oss men nä det hann han tyvärr inte med men den kommer i kväll istället....

Jag gör då den lilla utmaningen som Fresia och Sabina gjort och det är vilka 4 personer man vill ha på middag....Man fick alltså bara bjuda 4 st och ingen i familjen. (som lever) Vilket gör det mycket svårare!

Men här kommer min gästlista:
Farmor= som va världens bästa men som tyvärr gick bort hösten -96 saknar henne så otroligt mycket, vill höra alla historier om så bara för en endaste gång till

Mormor= som jag tyvärr inte hann lära känna för hon gick bort alldeles för ung men det vore så kul att få lära känna henne om så bara över en middag

Farfar= oj vad många kalle anka tidingar han läste för mig....saknar hans famn att krypa in i även om han nu gick bort för många många år sen

Astrid Lindgren= för att få en riktig sagostund, höra henne berätta hur hon fick ideer till alla figurer

Ja det mina middagsgäster

Kramar på er så länge
//Cina

3 kommentarer:

Sabina sa...

Men ååå jag vill ju oxå träffa Astrid ju, att jag inte kom på det=) Nåja, det blir nog en riktigt trevlig middag skulle jag tro.
Skönt att höra att du mår bättre även om du inte är 100.
Å du, man behöver inte göra utmaningen om man inte vill, det är hel lugnt=)
Kraaaaaaaaaaaaaaam

Fresia sa...

Jag med.. Vill också träffa Astrid...
Visst hade det varit mysigt om man fick uppleva det man önskade en gång iaf....

Kramen

C´s sa...

SAbina:
Ja tänk att bara få ligga i en skön säng och hon sitta bredvid och läsa godnattsaga kan det bli bättre hehe
Kramar på dig sjukling

Fresia:
Ja det hade varit en rätt häftig känsla att få träffa alla som man saknat så mycket om än bara för en lite liten stund
Kramar