måndag 27 april 2009

Måndag 27/4

Ooooj va tiden går fort när man har kul och det har vi haft kan jag säga ;)
Allt började i torsdags, vi jobbade som vanlig eller jag jobbade över men dom andra hade normala dagar fram tills 17.30 då min älskling och våra vänner hämtade upp mig på jobbet för avfärd mot stockholm och värtahamnen....där låg Silja Lines Galaxy och väntade på oss, jo visst vi skulle ut på en lite båttur och det va hur härligt som helst....

så här såg våran hytt ut och jo då sängen va kanon skön att sova i... Vi lämnade våra väskor i hytten och gick sen till buffen för att få oss lite att äta och det fick vi wow va gott det va mmmm god mat, god dricka och gott dessertbort va mer kan man önska sig, ja sen fortsatte kvällen i ett rasande tempo med besök i barer och dansgolv...när det va så där lite lagom (eller väldigt för mycket för en del) så gick vi till hytten för att få några timmars sömn....jag måste bara berätta om en incident som hände på båten....Mike gick iväg för att handla i baren (våra vänner hade vid det här laget redan gått och lagt sig) och jag satt kvar vid bordet när det kommer fram en yngre kille till mig och börjar prata....så här gick den konversationen

Ynglingen: ursäkta, kan jag få en cigg av dig??
Cina: Ja visst varsågod

Ynglingen: Du är lite äldre va??

Cina: (tittar förvånat på honom) ähhh öhhh äldre än vaddå??

Ynglingen: Ja en mig

Cina: (skrattar högt) ja hur gammal tror du att jag är då??? (sitter med ett leende på läpparna det kan ju inte bli katastrof för killar brukar ju ljuga)

Ynglingen: ja typ 34

Cina: (gapar rätt stort vid det här laget, och känner mig skitgammal) ja jo jag är faktiskt 34 men hur gammal är du då??? (frågar med en rätt irriterad ton)

Ynglingen: 21 så jag har ett tag kvar innan jag är lika gammal som du

Cina: (näven hänger i luften, mike kommer till bordet) Men älskling den här lilla killen är nästan lika gammal som våran äldsta (haha nu fick jag allt till det)

Ynglingen: Ja det kanske är därför du ser gammal ut för att du fått så många barn

Cina: (just nu ryker det ur öronen, jag är berusad och min enda tanke är att om jag sätter mig på honom då måste han väl ändå vara tyst) jaha nähä nu ska jag nog dansa men sitt kvar här du så du inte nöter ut dina unga ben dom ska du ju ha ett tag

Ynglingen: (tittar lite konstigt på mig) tack för ciggen det är alltid kul att prata med dom som är lite äldre

Cina: (sitter kvar och tittar efter honom, hmm han går mot trappan om jag springer efter och råkar halka kanske fanskapet dör) ja men det är väl bra att jag har gjort din kväll så bra då

Jag kan säga att jag har nog aldrig känt mig så gammal någon gång....hur som helst så fortsatte resan och vi hade det jättemysigt....vi kom hem fredagkvällen och då vart det laggen och ett par öl och sen somnade vi ovaggade kan jag säga...

Lördagen började med att jag åkte till plantagen och handlade blommor jo nu höll ni på att falla ur stolen va hahaha men bilder kommer i morgon på det....kvällen fortsatte med grillning och en skön hemmakväll, man blir lite sliten efter några dagars fart och fläng...
Söndag då jäklar var vi fit for fight....vi gick ut på årets första golf runda (och kanske den sista)

så ser i alla fall min fina golfbag ut.....och jo då jag skötte mig riktigt bra för att vara årets första runda även om klubban och jag hade lite olika åsikter om vart bollen skulle emellanåt men jag får mer än godkänt på den här rundan...

Så har vi kommit till måndag idag och barnen har kommit hem, patric är just nu på fotbollsträning och Emelie sitter på sitt rum och sms:ar vilket hon brukar göra så allt känns som vanligt...

Kram på er

Cina

3 kommentarer:

Sabina sa...

Låter som en toppen helg ja om man bortser från ynglingen då som var allmänt ouppfostrad=)
Kramkram

Fresia sa...

Ojojoj... Jag tycker du skulle knuffat honom:)
Näe, de är så unga, de fattar inte bättre helt enkelt...
Låter som en trevlig helg iaf.
Kram

C´s sa...

Sabina:
Ja vi hade en jätteskön helg även om jag fick höra att jag va gammal som gatan men men jag ångrar att jag inte råkade spilla ut min öl över hela honom men det är lätt att vara efterklok...Kramar

Fresia:
Jaaa jag va på väg att springa efter honom men jag vart rätt paff och han menade säkert inget illa men jäklar i min lilla låda vad arg jag var....Kramkram