tisdag 21 april 2009

Städdag

ÅHHHHHHHHHHHH vad vi har varit duktiga....

När jag kom hem igår måndag så kröp det i hela kroppen på mig, solen sken och våran framsida såg bedrövlig ut så det va bara för Mike att fixa maten (annars blir det ju ingen middag hemma hos oss hihihi) och jag dammsög sen va det bara och bege sig ut....fram med spaden, krattan och sopkvasten för nu jäklar skulle det bli fint på framsidan....

Så här såg det ut innan jag började plåttra i trädgården eller ja om man nu kan kalla det trädgård vill säga hehehe

Och så här såg rabatten ut innan jag började gräva där *ler*

Och så här fint blev det efter att jag krattat och grävt och slitit eller ja jag tog ju lite hjälp av min älskling för dom där jäkla rötterna satt som f*n....

Ser ni att julgirlangen är borta hahaha det är nått vi brukar få höra av våra vänner...men det va ju rätt fint med lite grönt runt räcket eller hur *nickar* och ser ni vad fönstren glänser jo då min älskade Mike putsade dom igår när jag fick göra grovjobbet med rabatten men att stå på en stege kan ju innebära att man jobbar med livet som insatts jo så är det nog....

Och så här fint vart det efter att jag fått blåsor på händerna och svurit som bara den....idag kommer det blommor i krukorna jo det är sant ställer man ut dom så där så växer det blommor ur dom det har min mamma sagt så nu väntar jag med spänning på hur det ser ut när jag kommer hem hmm undra vilken färg blommorna har kanske ROSA eller röda ja ja det ska bli kul att se i alla fall....en rapport om det kommer i morgon

Kramar från grovjobbaren Cina

2 kommentarer:

Mike sa...

Jaa du var så duktig så hjärtat...
Tråkigt det där med valkar i händerna bara...
Joo, det är sant jag tog ju bara fönstren, så det köndes lite ovanligt at titta på då nån annan jobbade faktiskt,inga blåsor i händerna fick jag med ack så stel i nacken jag blev... tog ju sån tid för dig innan jag var tvungen att hjälpa till... började ju mörkna på å kvällen närmade sig ju..
*ler..
Men fint blev det... du var såå duktig... men så fick du ju oxå duktig-godis då du var klar oxå...
Puss

Sabina sa...

Men jösses vilket slit, bra jobbat=) Så du har oxå tur med blommorna=) Min svärmor köpte till mig i fredags men eftersom jag är så buzzy så har jag inte hunnit plantera, så idag sa hon att om jag köper jord så fixar hon det i morgon;)
Bra va!!
Jätte fint blev det iaf å hoppas du får fina rosa blommor.
Kramis