måndag 30 mars 2009

Måndag 30/3-09

Oj oj oj nu är det skärpning på hög nivå märker jag...nu har det nästan gått en vecka innan vi skrev sist men det är bara och ta igen allt...

Vi börjar med hur veckan sett ut...det har varit rätt lungt för att vara oss hihi ja ni vet vi som verkligen ligger på latsidan...
Onsdags va det ju våffeldagen MUMMA så det va bara och bege sig till mammsen och pappsen för en våffelkväll med lillebror & CO det vart en bra kväll och oj så mätta vi vart av all sylt och grädde och gräddfil och stenbitsrom och rödlök tack älskade mamma och pappa för alla jättegoda våfflor....
Torsdagen så jobbade vi på som vanligt och kvällen va lugn och skön
Fredag DÅ hade JAG semester och det va helt underbart....sotaren skulle komma någon gång mellan 7,30-15,30 så det vart ingen sovmorgon direkt men vad gör väl det när man vet att man är ledig och kan halvsova i soffan (ja inte för att jag skulle göra det men man KAN ju om man vill) fick besök av bästa Nattis som kom förbi på en fika och massa skitsnack och sen på kvällen vart det middag med vännerna...
Lördag gick vi upp kl 5 för avfärd mot grisslehamn kl 6, vi skulle ju åka eckerölinjen och shoppa lite öl....och som alltid när Cina ska göra nått så händer ju lite småinsidenter och så även denna dag....jag hade bokat allt på nätet och det va ju himla bra om man inte ska ha så bråttom vill säga så jag hade ju naturligtvis bokat oss FRÅN eckerö TILL grisslehamn så tjejen i luckan skrattade rätt gott när vi skulle hämta biljetterna men nu va ju hon riktigt service inriktad så hon löste det problemet åt mig....SUCK det är verkligen bara jag som fixar sånt här ja ja men det har jag ju fått höra nu i några dagar....ni kan vara lugn det kommer nog fler blunders från mig när ni minst anar det....
Lördagkväll va vi hos Tony och Marie och drack och åt lite gott till....ni släckte väl ner mellan 21,30-22,30 för det gjorde vi!!!!!
Söndag va det en lugn dag då handlade vi mat eftersom barnen kommer hem idag och sen fixade mike tvätten medans jag va JÄTTEUPPTAGEN med att kolla handbollen hihi det gäller ju att fördela allt jobb och just igår råkade jag dra nitlotten att kolla sporten HAHAHA men det är klart man ställer upp på det liksom....
Idag vaknade jag med värsta halsontet så det blir till att åka hem och kurera sig ordentligt, har även ont i öronen och det brukar jag ALDRIG ha....så febern får jag ta ner med lite alvedon och det onda i halsen får jag bota med whisky (nej inte båda samtidigt så klart)

Älskade Sabina har ju utmanat oss och det kommer svar på det senare idag/kväll när det är mikes tur att skriva...nu ska jag snörvla vidare och bege mig hemåt....

"stackarslillamigsomharontihalsen" kramar till alla
//Cina

3 kommentarer:

Sabina sa...

Ja nu var det verkligen ett ta sedan ni skrev något här, men så blev det ju en lång uppdatering=)
Skönt att vara helt barnlediga ibland, givetvis saknar man dom då, men anyhoo;)
Oj då liten blunder där med resan, tur att det ordnade sig iaf.
Shit, dra nitlotten så där, Staaaaaaaackars dig;)
Hehehehe.
Japp ser framemot brevlåde/inkastet utmaningen=)
Stackare som har blivit förkyld, DET vet jag hur det känns. Dessuotm det här med öronen, shiiit alltså, trodde jag hade passerat bäst före datum för att få ögoninflammation, suck. Krya på dig stumpan.
Kraaaaaaaaaaaaaaaam

Fresia sa...

Ja, man har ju väntat ju....
Skönt med en resume.
vi åt också våfflor i helgen (blev bjudna) men jag har inte haft en tanke på att man skulle kunna tagit rom, lök o gräddfil. Låter ju jättesmaskens. Å jag blev jättesugen på... hm.. vahettere nu då...
Langos!! jädrigt gott....
synd att du blivit sjuk, många nu som är det.. Krya på dig o kram

C´s sa...

Sabina:
Ja jag vet inte riktigt va det är jag åkt på men allt utom feber så det är ändå ok på nått vis...
Kramar

Fresia:
Men visst ska du prova med gräddfil, stenbitsrom och lök det är nästan som att äta langos fast hemmagjort då hihi
Kramar