tisdag 24 mars 2009

Tisdag 24/3-09

Heeeeeej
Nu är jag här igen...det va lääääänge sen jag skrev såg jag men men vi får ta igen det nu då....
I fredags var jag och Mike ute och nattvandrade i märsta med "Nattvandrarna i sigtuna" och det gick kanonbra....vi möttes upp vid väktarstationen i märsta kl 21,00 för att sätta på oss våra gula nattvandrarjackor och skriva in oss...sen va det dags att ge sig ut i mörkret och kylan...Lillebror (likaså ordförande i föreningen) följde också med oss ut....vi pratade med väktarna och kollade av läget det visade sig att dom hade inte hört att något va på gång så började röra oss upp mot Biokällan där det skulle vara rockkväll för ungdomar mellan 15-19 år...när vi kommer upp dit så va det blott 4 ungdomar som satt där och det va väldigt lungt...vi gick vidare mot ekilla skolan och där va det lika dött som i graven våran färd fortsatte mot norrbackaskolan och då började lillebror förstå att denna kväll kommer INGENTING hända vilket iofs är tur....även norrbackaskolan låg öde så vi bestämde att vi går ner till sätunaskolan och sen tillbaka till väktarstation och avsluta....när vi kom till sätunaskolan så träffade vi på 3 ungdomar men det va i stort sett dom vi träffade under kvällen.....

Det va kallt under hela våran promenad på ca 2 timmar så vi va väl klädda...men allt gick bra och det va kul att vara ute det ska vi göra fler gånger...

Lördagen började med ett födelsedagskalas för lilla Ida som fyllde 8 år GRATTIS ÄNNU EN GÅNG GUMMAN...vi fikade gott och sen var det dags för avfärd till lillebror och med oss dit hade vi handlat med oss semlor MUMMS så gott det är, när det va dags att åka hem så föreslog dom att vi skulle vara kvar och käka så vi åkte hem och lämnade bilen och sen kom svägerskan och hämtade oss....vi åt god mat och drack gott vin och sen slappade vi i soffan...nu har jag ju fått smak på att åka kommunalt så när kl va 22,43 tog vi bussen från lillebror till station och sen tåget hem det var riktigt skönt att röra lite på sig efter middagen för oj va vi åt...

Söndag började med en lång sovmorgon, gick upp vid 9 och sen hade vi mys i soffan....jag hann precis duscha innan familjen söder kom förbi på fika (mamma, pappa, lillebror, svägerskan, oliver, emma och leija) när dom hade gått så fortsatte vi att mysa i soffan och hade en skön slappsöndag helt enkelt....

Måndag morgon va det dags för jobb igen och då skulle jag ju åka bussen....men vad händer?? JO BUSS F*N KOMMER INTE!!!!!! så det va bara och ringa till mamma som fick komma och hämta mig *SUCK* så nu vill jag ha MIN BIL!!!!!!!!!!!!! ja ja denna vecka är ju kort för jag är LEDIG på fredag och det ska bli sååååååååååå skönt....lite shopping, en fika, lite mer shopping ja det är inte så mycket planerat som ni märker *ler*

Hörs snart igen

Kramar C

7 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, märsta By night, 3 ungdommar, nyktra... det är ju nästan så det händer mer i tranås. Inte för att man VILL att något ska hända... men lite liv i luckan måste det ju ändå va´.

kram kram från den bittre ;)

Sabina sa...

Jasså var det såå lugnt, det var ju bra=)
Antar att det är dax för oss oxå snart att gå ut och vandra..
Kram på dig morsan på stan.

C´s sa...

Jenny:
Ja det va en jättelugn kväll men det är ju ändå bra att vi visar oss ute ifall det skulle hända nått.... Kramar

C´s sa...

Sabina:
Oj då vilken otur att du fick bihåleinflammation...hoppas medicinen hjälper....Ja det va jättekul att vara ute synd att vi inte träffade på fler ungdomar bara men jag ska ut igen den 17 april tror jag det va...
Krya på dig nu
Kramar

Fresia sa...

Men Cina
Ta tillbaka bilen. Pronto...
Som kvinna behöver man helt enkelt bil, man behöver känna sig självständig..
Så fundera du om du inte ska försöka göra ett "ägarbyte" igen :)
Kramen
P.S. Himla bra att ni nattvandrar tycker jag. Behövs verkligen. Tror det kanske är lugnare då..

C´s sa...

Fresia:
Hahaha ja det är tur att jag är ute för då är uppenbarligen barnen inne...nä då skämt åsido så är det faktiskt kul att visa sitt engegemang på det här sättet man betalar tillbaka lite liksom....
Jaaaaa nu ska jag ta tillbaka bilen på en gång eller ja jag kan ju vänta någon dag till hihi

Kramar på dig

Sabina sa...

DU/NI är nu utmanade på min blogg=)
Tjohoooo vad kul...