onsdag 11 mars 2009

Onsdagen den 11:e Mars

Tjenis och go`morgon på er...!

Ännu en ny dag i denna vintriga vinter som vi hamnat i...
Nog är det väl konstigt att snön inte ger med sig, i Söndags och Måndags kändes det som om våren närmade sig och det kändes skönt ute, men så i går så började det snöa igen... och som det ser ut så har det nog kommit ca 1,5-2 decimeter snö, måste nog säga att jag gillar det iaf, blir ju så ljust och fräscht ute, vintrigt fint vinterland helt enkelt...

Nu har familjen farit iväg vi vaknade vid kl.7.10 idag, så det blev liiite jäktigt, jag bryggde lite kaffe och såg till att Carina fick en god start på dagen, för att få ner lite av stressen som blev vid den sena uppstigningen, Älskar dig hjärtat...Puss.
Patric fixade fick i sig lite O`boy som an fixade själv, "glömde" dock ta ur skeden innan han skull dricka den så det blev en liten träff i ögat då an skulle dricka, fast det erkänner han så klart inte*Ler...
Emelie hoppade över frukosten, verkade vara mer viktigt hur luggen låg, så hon valde att ägna den tiden till att stå framför spegeln...*ler...
Själv sitter man i mysbyxorna och skall straxt hoppa in i duschen och ta itu med dagen.
Idag ska jag träffa en åkare och se om jag ska börja köra för honom, får se vad han har för tankar om hur anställningen skall se ut, hur han lägger upp arbetet för sina chaufförer, om det verkar vara en snurrig och konstig åkare med konstiga idéer så ringer jag upp en annan åkare, en åkare som ringde i morse och sa att han hade en bil fri denna månad ut iaf...
Tänk att det ska vara så svårt i slut ändan att hitta ett jobb, Tycker jag klarar "allt"(tänkte jag skriva) men då jag sitter och tänker efter så är så stämmer det nog ganska bra, är inte mycket jag inte skulle klara(jaa... skulle vara att jag har lite otur med stavningen ibland då), gäller bara få den där chansen, så det är som för alla andra att det är just den där chansen som är svårast att få....
Men men... bara att leta vidare och hoppas...

Just det jaa... jag var ju till läkaren igår, eller jaa... nu lät det väl som om jag glömt det, men det kändes i går kväll och känns fortfarande lite grand nu på morgonen, så nog minns jag det.... lär nog vara lite öm idag också, men det går över får hålla mig till Alvedon och/eller Citadon någon dag till kanske....

Nää nu får det vara en paus i skrivandet, ska in i duschen nu så är dagen igång sedan.
kikar in och skriver kanske mer sedan beror ju på hur dagen fortlöper...
Hej så länge, ha en riktigt bra dag så länge...

/Mike

Inga kommentarer: