måndag 9 mars 2009

Måndag 9/3-09

Tjenixen på er...

Ja nu va det över en vecka sen jag/vi skrev något, så vad har hänt sen dess då?? Jo jag ska försöka uppdatera er lite grann i alla fall...

Som ni såg så vaknade jag förra söndagen av att jag hade ont i nacke och rygg och tyvärr så vart det en jävla grej av det.....fick något av ryggskott/nackspärr så det va citodon som gällde...jobbade halva måndagen och sen låg jag däckad tisdagen kom ju inte ens upp ur sängen *suck* ja ja det släppte ju lite så jag kom iväg till jobbet på onsdagen och kunde jobba veckan ut...usch är det nu man ska säga att man känner sig gammal eller hihi

Helgen va lugn och skön för en gång skull...fredagskvällen började med att Patric skulle ha en kompis sovandes hos sig och dom skulle på killkväll vilket tydligen va lyckat...Tack Eva för att du körde hem killarna...dom hann inte mer än hem förrän dom däckade i sängen efter allt festande hihi

Lördag började vi dagen rätt tidigt eftersom Emelie hade innebandymatch som dom tyvärr förlorade rätt stort men du ska ha en elog tjejen för att du höll ditt humör uppe och peppade dom andra puss älskar dig gumman...efter det skulle Patric sova hos en kompis (ja samma som sov hos oss) så vi lämnade honom där och sen åkte vi hem och Mike började fixa till sig med en dusch och sen intog han sin första öl eftersom killarna skulle på Metallica på kvällen...

Ja såhär såg det ut eller ja det lilla man ser från globens tak *ler*

Hm ja lite bättre ser man ju här i alla fall men hälsingland så högt det är!!!!

Ja högt upp satt dom i alla fall....

När jag lämnat av Mike vid märsta station för färd med killarna in till stan åkte jag till min kära lillebror med familj för att inta en tacosbuffe...Emelie hade med sig en kompis och vi hann inte mer än parkera bilen så ringer min mobil och då va det Patric som fått kramper i magen så det va bara och åka och hämta honom hos sin kompis....efter mycket om och men så kom i alla fall även jag till familjen söder och vi åt en härlig tacos med god saft till...TACK snälla ni för allt gott ni dukat upp och för sällskapet denna härligt slappa softa kväll som jag fick....Lilla oliver lekte så mycket med stora Patric så han somnade i soffan hihi

Vid 21,30 va det dags att åka hem då hade vi alla nästan halvsovit i soffan en timme....hemma så bäddade jag ner lilleman och tjejerna gick och la sig för söndag morgon va ingen sovmorgon då dom skulle upp tidigt....vid 23,30 kom min älskade sambo hem full som ett vårdike men men kul hade dom haft i alla fall *ler* och somna gjorde han som ett litet barn...Puss älsklingen

Söndag morgon va det bara och kliva upp kl 8,00 för tjejerna skulle på konfirmationsfrukost kl 9 och dom kom iväg itid....kl 13 hämtade jag Emelie vid norrsunda kyrka för hon hade samling med innebandyn kl 14 då dom skulle ut och springa....sen kom hon hem vid 16 och då började vi med maten och det vart en jääääätte god korvstroganoff MUMS...sen hade hon fotbollsträning kl 19-20 och när kl va halv nio satt hon i soffan helt slut som artist men men det kostar att ligga på topp hehe....Vi avslutade söndagkvällen med lite fika och tv tittande och tvättvikning (ja av någon anledning så är det så enomt med tvätt när barnen är hemma *ler*)...

När kl va lagom vid 23 så ropade kudden så högt så det va bara och masa sig upp för trappen och sen dyka ner i sängen SKÖÖÖÖÖÖÖNT....

Ja som ni märker så vart det en rätt fartfylld helg i alla fall men det är lite typisk oss....

Nu ska jag iväg och jobba och sen in till sabbatsberg på möte och sen hem och hämta Patric som är hos en kompis efter skolan...Emelie kommer inte hem idag för hon ska till sin gudmor och sitta barnvakt men det går säkert bra för henne hon är ju jätteduktig på det hon företar sig...

Puss och kram på er

Cina





Inga kommentarer: