fredag 14 augusti 2009

Stulen bil eller????

Ja vad har hänt det senaste dygnet??? jo min älskade pojkvänn har slarvat bort MIN bil!!!! Jo ni läste helt rätt, det hela började i går morse vid 5,45 tiden då han skulle åka till jobbet och hittade inte bilen så vad gör han jo han sätter sig på cykeln och cyklar till jobbet och ringer polisen och försäkringsbolaget och anmäler bilen stulen...vilket man ska göra om bilen nu är STULEN!!!!
Jag fick ett sms där han skrev "vi har inge bil mer, jag ringer dig om en stund" och han ringde och berättade att bilen blivit stulen och att han troligtvis glömt nycklarna i bilen....hmm han som skäller på Emelie och Patric om dom glömt låsa ytterdörren...vad gör han själv???? ja hur som helst så kände jag hur hela världen bara försvann under mina fötter, bilen är ju det enda jag äger och har som är mitt!!!! jag slängde luren i örat på honom och kände hur all luft gick ur mig och jag som hade hur mycket som helst att göra på jobbet *suck*

Efter ca 30-45 min ringer han tillbaka och säger att bilen är hittad YIIIIIPPPIII tänkte jag då och det första jag fråga var om bilen var förstörd och då säger karln "nej jag lämnade in den på verkstaden igår för vi hade pyspunka men jag glömde bort det" FAN JAG TRODDE JAG SKULLE STRYPA KARLN.....så det va bara för honom och ringa försäkringsbolaget och polisen igen och förklar hur läget var, jag kan säga att nu har dom något att skratta åt på fikarasten i alla fall....

En lite smått generad sambo kom dock och hämtade mig från jobbet (jo jag hade redan berättat vad han hade gjort så ALLA visste om det och applåderade lite fint när han kom in genom dörren) och när vi hoppade in i bilen så skämdes han och frågade vad jag ville äta och att han skulle gottgöra detta genom att bjuda mig på middag så vi åkte till kina krogen i märsta och satte oss för att äta en god middag....vi åt och pratade och när vi skulle betala kom Mike på att han hade ju spärrat sina kort också eftersom hans plånbok låg i bilen *SUCK* då ville jag verkligen försvinna från denna jord kan jag säga....men kyparen skrattade bara när Mike berättade dagens historia och sa att vi kunde komma tillbaka idag och betala.......

Ja vad säger man???? jo jag kan säga så mycket att han har numera ett EGET FORDON ATT ÅKA PÅ OCH DET ÄR HANS CYKEL!!!!!!!!!!!! Han fick dock låna bilen idag men det är sista dagen sen får han lösa det på annat sätt.....det har nämligen hänt förr att han glömt bilnyckeln i bilen!!!! Ja ja dom är ju söta när dom sover i alla fall

Så va min torsdag, hur har ni haft det då???
Kramar
Cina

3 kommentarer:

Sabina sa...

HAahahahaaahaha skrattar ihjäl mig=)
Sååå himla roligt åååå så himla tanksprid;)
SÅÅÅÅåå lik min man. HAN skulle oxå kunna göra en sådan sak.
Han har tex. tagit bilen till jobbet, när han ofta åkte tåg och sen glömt det under dagen å satt sig på tåget hem och LÄMNAT kvar bilen i Stockholm=)
Hahahaahahaa, undrar vad som händer där uppe egentligen;)
Det måste vara extremt mycket i huvudet för att göra en sådan sak.
Men han e ju för gullig som ville kompensera det iaf;) Synd att alla korten var spärrade dock;)

Förlåt Mike för den här kommentaren men det var verkligen sååå kul att läsa om.

Skrattar fortfarande;)

Kramar om er båda;)

Mike sa...

Jajja, jag visste att jag spärrat kortet, men det är ju inte alla som kortläsaren är uppkopplade till babs vilket gör att det dras iaf.. men chinakrogen var det, tur man har kontanter...
Och hitentills så fixar och klarar jag ut det som skall göras, så det var inget jag oroade mig för...
*ler..
Och själva händelsen med bilen tycker jag också var riktigt kul...
Jaaa, många tankar som snurrar i huvudet...*Ler...

♥ Pernill@ sa...

Haa ha ha ha TACK för dagens skratt !!!!!!!


Hmmm det skulle kunnat vara jag dock men det erkänner jag INTE