måndag 15 mars 2010

Mår sisådär :(

Idag är det lite tungt, det drar och sliter lite i magen, mår illa, dom blåmärken jag har blir större och större....Men å andra sidan har jag ju mått oförskämt bra i nästan en vecka så ett och annat bakslag får man nog räkna med...det som dom sa när man va på alla träffar på danderyd va att det fanns en liten möjlighet/risk för att man kunde bli laktosintolerant och gissa vad jag har blivit, japp det stämmer så fort jag dricker vanlig mjölk mår jag illa och börjar svettas så nu är det jag och patric som får dricka laktosfritt ett tag fram över *suck* och inte nog med det sen är det ju alla mediciner man ska ta varje morgon och kvälljo det är nog all medicin som ska intas en till två gånger om dagen, jag är glad att jag slapp mina fragminstprutor även om jag är van att ta spruta själv eftersom jag har migrän men det här va nog bland det värsta jag varit med om...i 10 dagar skulle jag ta dom och det gick ju men oj va många tårar det blev...


Jag har ju glömt att berätta vad som hände förra måndagen, då ringde dom från skolan och sa att Patric hade ramlat och att dom hade ringt efter en ambulans så det va ju bara och försöka ta sig upp till skolan och möta akutbilen och ambulansen där....det visade sig att han hade ramlat ner från en 4-5 meter hög snöhög där dom lekt herre på täppan och slog i rygg och nacke....in i ambulansen och i väg till astrid lindgrens för undersökning och röntgen, det visade sig att han hade en blödning i ryggen och en hjärnskakning....ja vad säger man han har en viss förmåga att göra sig ordentligt illa även om det nu va länge sen han bröt något men men vi var hemma några dagar tillsammans och kurerade oss men nu är det full fart på honom igen som tur är eller??? hihi


Här ligger han på sjukan med nackkrage och mår rätt dårligt, mammas lilla älskling.....

Nej nu ska jag lägga mig en stund i soffan och vila

Kramar

Cina

2 kommentarer:

Sabina sa...

Men fy så läskigt med Patrick, stackarn, tur i oturen ändå att det gick så bra som det gjorde. Läskigt med så stora snöhögar, fy sjutton.

Trist att du är hängig oxå, stackare.
Men nu kan det väl bara bli bättre å bättre.

Ska man äta så många mediciner varje dag för resten av livet??

Krya på er båda.

Kramkramkram

C´s sa...

Sabina: Ja det va lite läskigt men allt ordnade sig och med Putte är vi vana att åka amublans och sjukhus är som ett andra hem för honom hihi....
Nej nej absolut inte utan det här är mediciner som hjälper magen att läka, smärtstillande och vitaminer som jag inte får i mig nu i början sen är det endast en tablett varje dag man ska ta och det är b12 så allt är övergående...
Kramkram