tisdag 2 november 2010

November!!!

Ja nu är vi inne i en kall månad....och det märker man när man måste skrapa rutan på morgonen....

Helgen som gick var både ris och ros....i fredags var vi ju och tittade på Jerry Williams Show på tyrol....och jäklar i min lilla låda så besvikna vi blev....det var inte värt pengarna kan jag säga det som var bra var maten men resten hade jag klarat mig utan!!!!
Lördag kom min lilla bebis, vi skulle nämligen vara hundvakt åt Leija....lillebror kom och lämnade henne lagom efter lunch så jag tyckte att det var lika bra att gå ut och gå med henne en stund i det fina vädret....ja jag vet att hon är stark som värsta hulken men hallå jag är också stark eller trodde jag var det....när vi gått en sväng och var på väg hem så ser hon en katt och det värsta är att jag ser den också och håller henne hård men i en blixtsekund så ska jag ta ett nytt tag om kopplet och då lägger hon iväg och jag efter som en vante....döm om min förvåning när jag några sekunder senare ligger på marken raklång och har ont ÖVERALLT och blod som droppar men jag vet inte vart det kommer ifrån....ja det var ju bara hem och fixa med bandage och plåster och tvätta kläder.....kände dock inte så mycket smärta på kvällen men fy f*n så ont jag hade när jag vaknade i söndags och sen har det bara blivit värre.....jag kände när jag ramlade att det knastrade till i nacken så just nu känns det som jag har nackspärr och hela höger sidan från axeln ner till höften är mer eller mindre blå.....
Hur som helst så lämnades hon tillbaka på söndagen och nu tänker inte faster vara hundvakt till Leija på läääääänge eller ja inte just nu i alla fall....

Igår måndag var det jobb som gällde för hela slanten, och just nu är det mycket med möten och personal som ska tas men det är otroligt kul och inspirerande....

Idag är det jobb men har faktiskt inget möte inplanerat så det kanske blir en lunch på stan med någon man känner ;o)

Kramar
Cina

Inga kommentarer: