onsdag 16 juni 2010

Semester!!!

Det är semester denna vecka för mig men det innebär ingen smitning från vägningen för det ;D som vanligt hoppade jag upp på vågen i morse och idag stannade den liiiiite för tidigt tyckte jag så jag gick av och sen på den igen men tydligen så gillade vågen mig idag för den stannade på 88,8 kg WOW säger jag bara det är en viktminskning på 1,7 kg från förra veckan....gissa om jag mår bra just nu, jag har kommit under 90 kg det är helt underbart!!!!

Så vad har jag gjort så här långt på semestern då jo igår var jag till polisen med Emelie som har bevittnat en misshandel så det vart förhör men allt gick jättebra och vi fick träffa en jättetrevlig polisman....efter det hämtade jag upp Patric så åkte vi och fikade, vi hade en mysig dag tillsammans helt enkelt....

Idag ska jag till Kungsängen och luncha med svägerskan i solen....

Nej nu ska jag nog ut i solen en liiiiten stund innan det är dags att röra på sig

Tjolaheeeej på er
Kramar
Cina

5 kommentarer:

Sanna sa...

Hej.
Jag läser här lite då och då och nu undrar jag Carina, om du tycker att operationen varit värd all smärta och annat som kommit till? Dessutom funderar jag på vad man gör med kroppen efteråt? Något du kan svara på, skulle bli väldigt glad iaf.
Grattis till under 90 sträcket.

C´s sa...

Sanna: Hej va kul att du är här och läser ibland ;D när det gäller operationen så är det absolut värt allt man går igenom...smärtan är inte det som varit ett problem för man får så mycket smärtstillande...vad man gör med kroppen hmm nu vet jag inte riktigt vad du menar men det jag kan säga är att man ska ju röra lite på sig så promenader är bra och nu för tiden så äter jag i stort sett all mat men i små mängder....Hoppas du fått svar på dina frågor annars är det bara att du hör av dig igen....
Ta hand om dig
Kram

Sanna sa...

Hej (igen)
Tack för svar dessutom så snabbt. Vad jag menade var om huden blir slapp finns det då något sagt om en operation för att ta hand om detta bekymmer?
Känns iof bra att veta att man inte har ont direkt. Är det så att du kommer få äta medicin/vitaminer som kompleterar näringsintaget?
Många frågor men jag ligger själv i funderingstadiet kring detta och vill ha så mkt information jag kan få och vad är då bättre att höra det från någon som har gjort det och inte snackar en massa doktorsnack. :)

C´s sa...

Sanna: Hej på dig....när det gäller huden så är det så att om magen hänger jättemycket efter operationen så får man operera bort överflödigt hud och det står landstinget för så är det i alla fall här i stockholm (jag opererade mig på danderyd) när det gäller vitaminer och mineraler så måste jag äta B12 varje dag resten av livet men det är en sån liten tablett så det går bra men annars så får man i sig allt annat via maten man äter.... Hur långt har du kommit i dina tankar kring operation??? Jag kan säga som så att om jag var tvungen att göra om det så skulle jag göra det med ett leende på läpparna detta är nog bland det bästa beslut jag har tagit i mitt liv....man får sådan livsglädje....
Ta hand om dig så hörs vi igen
Kramar

Sanna sa...

Åter igen hej.
Jag har haft denna operation i tankarna länge nu. Men alltid ansett att det är en "fusk"väg, har nu insett att detta är det enda jag inte provat.Har testat allt, känns det som iaf. Provade du tabletter från läkare innan du fick operationen?
Jag gissar att man tar kontakt med vårdcentralen och dom fixar en remiss vidare, eller?
Om du vill kan du maila mig istället för att lägga ut alla svaren här. :)
partyon@live.se
Ha en bra dag.