måndag 19 januari 2009

Måndag 19/1-09

Tjenixen!!!!
Ja då har helgen gått igen då *SUCK* förstår inte hur den bara kan flyga iväg, men å andra sidan har vi ju haft fullbokat (som vanligt) så det är ju av förklarliga skäl som tiden går fort.

Fredag kväll sov Emelie hos sin gudmor, och Patric va på fritidsgården med killgänget men lagom vid 21,30 så gick jag och mötte upp honom vid handlar´n då va lilleman lite trött på ögat.

Lördag började som vanligt lite lungt hemma hos oss för att sedan bli hur stressig som helst ja ja sånt som händer när man är tidsoptimist (ja inte jag utan Mike tror ju att han har hur låååååång tid på sig som helst JÄMT). Dopet skulle börja kl 13.00 i Haga K:a och Emelie skulle vi hämta hos sin gudmor kl 12,15, när klockan va 12,25 hade vi fortfarande inte kommit iväg....men har man en V70 2,4 med 220 hk då hinner man hihi nä jag åkte inte för fort så inga förmaningar nu, vi kom i tid till dopet och det flöt på riktigt bra inga barnskrik och snabbt gick det också vi var klara i kyrkan på 30 min. Efter det så åkte vi hem till mammsen och pappsen som skulle ha dopfikat och där va det trångt men alla fick plats. Vi stannade inte så lång stund för vi skulle ju vidare på middag sen. Hem och byta om och sen iväg på en kanon middag där vi satt och åt gott och drack gott (jag höll mig till alkoholfritt eftersom jag vart vald till chaufför av en enig jury) spelade spel och skrattade mest hela kvällen och halva natten....TACK VÅRA ÄLSKADE VÄNNER FÖR EN UNDERBAR KVÄLL.

Söndag skulle vi bara ta det lungt och mysa eftersom jag lämnar barnen till deras pappa idag. Morgonen började jättebra eftersom min älskade Patric kom och väckte mig och vi åkte iväg och köpte frukost till familjen och sen skulle Emelie (som konfimeras den 16 maj) vara i valsa kyrkan kl 11 till 15 så jag körde iväg henne till det. Kl 12 var det husvisning på Minkvägen 10 som vi var och tittade på och efter det åkte vi hem till mamma och pappa och fikade. Emelie hämtade vi kl 15 och sen åkte vi hem och mös ja som sagt det vart inte någon lugn söndag även om det va planerat så men men det gör inget.

Idag vaknade jag i tid 6,00 ringde klockan och då va jag redan pigg som en lärka, gick in till Patric och väckte honom, eftersom jag va tvungen att vara på jobbet tidigt idag, och då ligger han och är jätteledsen för han har kramper i magen och jätte ont i huvudet (för er som inte vet så är patric laktosintolerant och kan få kramper i magen när han fått i sig sånt han inte tål)....så det va bara och sätta sig på sängkanten och smeka honom över håret och berätta hur mycket jag älskade honom men det gick inte över för det så nu ligger han hemma i sängen och vilar. Har jag tur så hinner jag hem och pussa lite på honom innan hans pappa kommer och hämtar honom sen....min älskade dotter gick jag in till och sa hej då och pussade och kramade henne, ja nu blir det så där otäckt tyst i två veckor och inte har vi något planerat vilket i sig är rätt skönt.

Nä nu är det dags att göra lite nytta här
Kramar på er alla
//Cina

Inga kommentarer: