måndag 14 mars 2011

Seeeeg!!!

Hej gott folk, hoppas ni alla mår bra och att ni börjar få lite vårkänslor...
Helgen som gått har varit lugn för min del, lite städning och undanplockning men mer har jag tyvärr inte orkar, vi bokade till och med av en dejt med våra vänner för att jag är så orkeslös... Just nu knaprar jag massa vitaminer för att få tillbaka orken, dock har jag faktiskt klarat mig jättebra från mina polare citodon just nu...jag kan behöva ta en på natten för att få sova men annars är jag nästan fri från dom....

Jag fick frågan om jag blev sjukskriven för det jag varit med om och svaret är NEJ det vart jag inte, känns det som jag skulle blivit det??? JAAAA herrejösses det skulle jag ju tycker jag men med alla regler som försäkringskassan har så blir man inte sjukskriven för det jag varit med om... Nu har jag världens bästa chef som låter mig jobba mina egna tider under förutsättning att jag är tillgänglig på telefon hela dagen och det köper man ju....

Idag åker E till sin pappa, P har ju flyttat hem till oss nu för att han ska få lite lugn och ro, vi hoppas det ger resultat han är ju en liten orolig själ min lilla son....

Nej nu ska jag fika lite och sen tror jag faktiskt att jag ska bege mig hemåt, är trött till tusen....

Kramar
Cina

4 kommentarer:

Sabina sa...

Helt galet att du inte blev sjukskriven särskilt då det blev komplikationer i din op. Förvånad!!

Inte jag heller blev sjukskriven, kan bara tacka min lyckliga stjärna över att jag jobbar halvtid å då kan jobba en vecka vara ledig en osv.

Tycker reglerna om sjukskrivning suger fett. Jag ska jobba på onsdag å känner mig inte jätte redo att göra det ännu då såret är rött å irriterat å jag har ont, meeeen så är livet, bara att bita ihop å gilla läget antar jag.

Man kan dock undra vad det är för fel på systemet då försäkringskassans ord väger tyngre än en läkares ord.

Surar!!

Kramkramkram hoppas du mår bättre snart å klarar dig utna citodon helt, jag har undvikt painkillers så mycket som det gått har tagit någon ipren då och då, men som sagt jag har ju kunnat vara hemma i nästan två veckor även om man knappt kan räkna den första då jag var för sjuk.

Igen Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

C´s sa...

Ja va säger man ett jävla skitsystem som tyvärr har blivit utnyttjat det är ju därför det är som det är nu, men eftersom det vart komplikationer med min op så tycker jag nog att jag kunde blivit sjukskriven men men det är bara och gilla läget och möblera om lite i schemat *suck*

Jo men det går åt rätt håll, dock är jag ju så jävla trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen men men det blir bättre det med...
Hoppas du piggar på dig så du orkar jobba på onsdag...

Styrkekramar till dig med vännen

Lisa sa...

Nu har ju inte jag någon erfarenhet av sjukskrivning, men det är väl ändå en läkare som sjukskriver och Försäkringskassan beslutar om man har rätt till ersättning...
Dock kan du ju sjuskriva dig själv i en vecka, det krävs inte läkarintyg för det och Försäkringskassan är inte inblandad eftersom det är arbetsgivaren som är ansvarig de första två veckorna.

Ta vara på den möjligheten iallafall! Det behöver du för att kunna ha en chans att återhämta dig. Efter en veckas vila är det däremot toppen med en förstående chef så du kanske inte behöver vara på kontoret hela dagarna utan kan vara tillgänglig hemifrån.

Krya på dig vännen! Du måste tänka lite längre nu och bli bra på riktigt!!!

Lisa sa...

och ja jag vet att jag är tjatig, men det är ju bara för att jag bryr mig om dig och vill att du ska bli frisk igen :-)