fredag 4 mars 2011

Detta har hänt!!

Ja mina kära vänner, nu ska jag försöka berätta vad det är som jag har varit med om....Det hela började den 4/2 när jag åkte på ett gallstensanfall....efter det blev jag aldrig riktigt bra, jag hade småanfall i stort sett varje dag...men den 24/2 gick det inte längre då hade jag så otroligt ont så Mike körde in mig till Danderyd där dom pumpade mig full med morfin....Dock ifrågasatte Mike varför man inte gjort något åt gallan och då vart det fart på dom....läkaren sa åt oss att åka hem och sova och komma tillbaka dagen efter för ett ultraljud....Ja vi gjorde ju som dom sa och jag åkte in dagen efter för att ta ultraljud och sen ner till akuten igen och lämna svaret...men där vart det stopp och helt plötsligt hade jag tre olika läkare runt mig och ett gäng syrror som satte kanyl och tog prover...en timme senare låg jag på avd 63 och pratade med en läkare som berättade att min galla var så inflamerad så den skulle opereras bort, mer prover togs och jag fick reda på att jag skulle opereras dagen efter... Dagen efter opererades jag och man tog bort gallan dock så skadade man levern i samband med detta så det vart en akutoperation till på natten där man satte ett dränage och tömde magen på massa blod.... Jag var helt slut kan jag säga....Mina värden var dåliga i stort sett hela tiden så jag fick ligga kvar till på söndagen men sen fick jag komma hem....och va hände då då jo då åkte jag på feber så just nu har jag feber och mår väl sisådär men men jag är ju hemma i alla fall....Ja det var den korta versionen på allt som hänt men nu vet ni på ett ungefär i alla fall....

Kramar
Cina

2 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du Cina vad du råkar ut för. ILLA!!
Låg själv på avd 63 denna vecka så jag missade dig med några dagar tror jag. Jag åkte in i söndags har för mig att du var där på lördagen å tittade på mello.

Gillar inte avd 63 el ja vissa var ju trevliga andra mindre trevliga, vilken sal låg du på??

Krya på dig nu å slute med den där febern.

Kramkram

C´s sa...

Hahaha ja men nu hoppas jag att det vänder, känner mig helt okej faktiskt...febern är borta och jag känner bara av såret där dränaget satt...
Ja då måste vi ha missat varandra precis, för jag åkte hem i söndags vid 13 tiden.... Jo då Bettan och Anna och Jennie var helt okej men dom andra va väl så där....

Hoppas du mår bättre och att det går åt rätt håll för dig
Kram kram