fredag 1 juli 2011

Uppdatering!!

Sorry sorry sorry för att jag inte har bloggat på ett tag men VI har haft sjukt mycket att göra inför flytten...

Ja jag vet inte vart jag ska börja men jag kan väl säga att vi nu har lämnat rosersberg *snyft* och ger oss ut på nya äventyr...vi flyttar heeeeeela vägen till märsta och frejgatan för att vara exakt, där ska dock lägenheten TOTAL RENOVERAS och då pratar vi inte lite dutt på väggarna och skura golv utan jag menar att blåsa hela lägenheten men det är ju en jävla tur att Mike är så duktig som han är, han ska nämligen göra allt själv...

Under renoveringen kommer vi att bo hos älskade lillebror med familj, haha ja nu blir det till att leva kollektivt ett par veckor men som tur är så är det bara jag och Mike nu i två veckor framåt för barnen åker till sin pappa på söndag kväll och då hoppas jag att vi hinner bli så pass klara i lägenheten så vi kan sova där när barnen kommer...så om ni inte har något för er dom närmaste veckorna kan ni kila över till frejgatan 44 och tvätta och måla tak och väggar eller lägga golv eller om inte det passar kan ni ju alltid riva ut badrummet eller köket eller varför inte dra om lite el ja det är bara du som sätter gränsen hehe

Jag har ju mitt i flytten fyllt år också och det va hur mysigt och härligt som helst där det denna gång bara blev fika med familj och vänner...

Idag kommer det bli en lugn dag Mike har jobbat ihjäl sig nästan och jag börjar bli lite orolig för honom, han har sovit drygt 8 timmar på 3 dagar och nog för att han inte behöver mycket sömn men det här är ju löjligt så ikväll ska han få ta det lungt och bara koppla av med en kall öl i handen och i morgon ska han få sova ut (själv jobbar jag hela helgen)för när han vaknar utvilad i morgon orkar han börja med nya lägenheten han har också lyckan att få ha med sig Patric i morgon så han kommer inte behöva ha någon radio med sig MOHAAAAAAAAAA

Nu ska jag försöka jobba på så jag kommer "hem" och kan fixa, rensa och plocka iordning med det vi hade med oss till lillebror (typ 4 resväskor och 4 svarta soppsäckar)

Ta hand om er
Kramar
Cina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd vi bor så långt bort, annars hade vi nog hjälpt er med det vi kunnat, skönt sedan när allt är klart så ni kan flytta in i en nyrenoverad lägenhet,slit nu inte ihjäl er bara. Kram från oss i Strömsund:)

Sabina sa...

Fyyyy så jobbigt att flytta, men lite spännande oxå. Kommer nog bli super fint när det är klart iaf. Super skönt att göra det innan man flyttar in så man inte behöver bo i skiten. Schysst av brorsan att låta er bo inneboende ett par veckor.

Lycka till med allt å välkomman till Märsta;)
Bästa stället att bo på, hehehe.

Kraaaaaaaaaaaaam