torsdag 7 juli 2011

Renoveringen fortsätter!!!


Ja det är det här vi håller på och tvätta med i nya lägenheten...Det går framåt och förhoppningsvis är vi klara med tvättningen ikväll så vi kan täcka alla fönster och Mike kan börja måla...Tidsschemat ser ut som följer:
Torsdag = Tvätta klart lägenheten
Fredag = Tvätta taken och täcka in fönster
Lördag = Måla med nikotinfärg
Söndag = Måla med nikotinfärg
Måndag = Måla med vanlig färg
Tisdag = Måla med vanlig färg
Onsdag = Måla med vanlig färg
Torsdag = Börja lägga golv
Fredag = Lägga golv
Lördag = Lägga golv
Söndag = Förhoppningsvis flytta in

Hmm som ni ser är jag VÄLDIGT optimistisk så det här lär säkert inte hålla men Mike sliter som ett djur så vi kan komma in så fort som möjligt, han jobbar i stort sett halva nätterna med lägenheten...

Ja annars bor vi hos lillebror med familj och det har gått jättebra, idag flyttar vi dock ut till mamma och pappa eftersom dom åker till skåne...då får vi sova i riktiga sängar också, vi sover nu på uppblåsbar madrass och det känns i kroppen kan jag säga...Kan bara säga att det är en jävla tur att man har sån underbar familj som vi har TUSEN TACK ännu en gång till min älskade bror och svägerska för att vi får husera hos er vi ska verkligen betala tillbaka....TUSEN TACK även till mina älskade föräldrar som lånar ut huset till oss några dagar....

Ja det finns som sagt massa att göra i lägenheten men fan så bra det blir när det blir klart...Jag ska ta massa kort på hur det ser ut nu och lägga upp och sen lite bilder när allt är klart...

Nu ska jag jobba undan lite så jag kommer till lägenheten och kan börja tvätta klart köket och alla dörrkarmar så Mike får en lite break...är lite rädd att han jobbar ihjäl sig snart, han sliter och bär och tvättar och fixar med ALLT nämligen...

Har ni vägarna förbi frejgatan 44 så kom in och säg hej

Kram på er
Cina

2 kommentarer:

Sabina sa...

Men så spännande, ser fram emot bilder sen;)

När har ni semester, så kanske man kan titta förbi någon dag??

Japp se till att han inte jobbar ihjäl sig, det skulle vara Obra!!

Kraaaaaaaaaaam

C´s sa...

Ja det är spännande och renover dock är det slitet också men det är ju slutresultatet som räknas ;o)

Vi har semester vecka 29,30 och 31...klart du ska titta förbi någon dag om du har tid...

Kramkram