torsdag 27 maj 2010

Astrid Lindgrens Barnsjukhus!!!!! IGEN!!!!!

Gissa vart jag har varit och med vem.....Jo visst är det så, Patric har gjort det igen, vi har numera förtur när vi kommer in...dom vinkar till oss och säger "hej, det är bara och gå in" här behövs ingen kö lapp vilket kan vara skönt ;D
Så vad har Patric gjort den här gången då???? Jo för ca 1,5 vecka sen ramlade han på cykeln och fick ett litet litet litet skrapsår på knät men vi tänkte inte mer på det för det började inte ens att blöda....han åker till sin pappa och börjar få så himla ont så dom beslutar sig för att åka in till akuten i måndags och där blir det fullt pådrag (som vanligt när det gäller patric) för på utsidan av knät ser det ut som det sitter ett ägg (svårt att förklara, och jag fick inte ta en bild på hans knä) alltså riktigt svullet och fyllt med var....då säger läkaren att dom vill ta på ultraljud och magnetröntgen och vanlig röntgen på knät så det inte är en skelettskada....iväg och fixa det och som tur var så var det ingen skelettskada men menisken och slemsäckarna har fått sig en törn...så det blev pencilin och vila fram till igår när vi hade återbesök...där dom kunde konstatera att det ser bra ut och det börjar ge med sig...sen rätt vad det är säger läkaren "om det svullnaden sprider sig eller patric får feber måste ni komma tillbaka för då får vi tömma den på var" fasen jag trodde jag skulle smälla av....det är ju en liten bomb han har på knät!!!!

Hur som helst så hann jag ju inte skriva hur det gått med vikten så jag får ta det nu, vågen visade 91,6 kg nu så det är en skön viktnedgång den här veckan.....

Nä nu ska jag fixa lite här
Vi hörs sen
Kramar
Cina

3 kommentarer:

Sabina sa...

Men jösses vad den killen har otur, stackas. Inte roligt alls, tur att det inte är jag som är mamma till honom jag skulle DÖ av oro.
Kul med bra viktnedgång, snart får du lägga ihop alla kilon så man får en STOR summa förlorade sådana;) men bara en gång, annars tappar man ju bort sig;) hehehe.
Fint Mike skrev om dig och han i förra inlägget, har knappt hunnit/orkat blogga något.
Kraaaaaaaaaaaam

C´s sa...

Haha ja det kan man säga att han har....Allt känns jättebra med vikten just nu och det kommer bli bättre och bättre med matintaget också för just nu är det lite jobbigt med att äta men men det kommer...jag ska summera ihop kilona nästa vecka tänkte jag...
Ja visst är min älskling gullig ibland ;D
Kramkram

Mike sa...

Iiiblaaand???!!!!
/Mike