torsdag 11 augusti 2011

Vad har hänt???

God morgon mina vänner!!! Ja det var ett tag sen jag skrev men nu tänkte jag uppdatera er liiiite i alla fall...
Om vi har kommit in i lägenheten?? NEJ det har vi inte gjort ännu men det närmar sig med storm steg ska ni veta....
Vi har bott hos vår familj och nu senast våra bästa vänner...det går ju ett tag men oj så man längtar till sitt eget kryp in...

Som ni såg på dom tidigare bilderna så va ju lägenheten enormt inrökt det har fått mig som är rökare att tänka till lite, NEJ jag har inte slutat röka men just nu håller jag upp i alla fall...vi (ja ni vet Mike) har jobbat på så mycket vi orkat och kunnat det har gått åt närmare 6 liter ammoniak och just nu har vi målat upp 5-10liter kraft färg (dvs nikotinfärg, stark som satan så man måste ha mask på sig för den är giftig att andas in).

Planen är just nu att vi ska kunna flytta in nästa vecka det som är kvar är att måla hela lägenheten, Mike har lånat en spruta så det tar ca 3 timmar att måla hela lägenheten och sen ska golv läggas det är lite prio ett för att vi ska kunna flytta in efter det kan man ju hålla på när man bor där...

Här har ni lite bilder hur det ser ut nu efter 40 dagars renovering!!!Ja det var en lite blandning av hur det ser ut nu...Köket hoppas jag att vi kommer bli klara med i början på nästa vecka det är kakel och ny bänkskiva som ska upp...

Nu ska jag jobba på lite så vi kommer iväg till lgh och hinner fixa lite till innan det blir allt för mörkt...
Ta hand om er
Kramar
Cina



4 kommentarer:

Sabina sa...

Oj då jösses vilket jobb ni lagt ner, men som sagt det blir säker jätte bra när det blir klart. Tur ni har fin familj å goda vänner att bo hos så länge.

Glöm inte att andas i mellan åt oxå.

Kramkram

C´s sa...

Jo nog har vi eller framför allt Mike lagt ner massa tid och det kommer bli jättebra men det är en låååång väg dit...
Vi försöker andas emellanåt men det är svårt när man vill komma in fort som fan ;o)

Kramar

Soifa sa...

usch va jobbigt d låter! hoppas ni får komma hem snart! bor ni kvar hos nattis?
kram =)

C´s sa...

Soifa: Ja men det otroliga är att man vänjer sig väldigt fort att bo hos folk faktiskt...Japp vi bor kvar hos nattis, dom stackarna kommer få dras med oss ett tag till hahahaha
Kraaaaaam