torsdag 18 augusti 2011

50!!!

Jo idag är det 50 dagar sen vi lämnade lägenheten i rosersberg och har nu alltså bott hos vänner och familj sen dess...Om vi är nära att komma in i våran nya lägenhet??? NEJ!!!

Jag om någon är ju tidsoptimist men nu har jag bestämt mig att är det inte klart nästa fredag så skiter jag i vilket då flyttar vi in, det är skit jobbigt att bo såhär, VILL KOMMA HEM NUUUUUUUUU!!! Så har ni inget bokat nästa helg dvs den 26-28 augusti kan ni ju boka den för golvläggning, kakling, badrumsrenovering (dock väldigt lite), listning, montering av möbler, putsning av fönster, städning hmm ja vi kan säkert komma på maaaaaassa saker.... Mike sliter som ett djur och vill ju göra det här med målningen själv så det låter jag honom göra, själv försöker jag klara av dom lätta sakerna som att måla inne i skåpen, badrumstaket, balkongen ja sånt som inte folk lägger märke till liksom medan han tar det som alla ser och det är ju en jäkla tur det....men nu är vi båda trötta och slitna efter all renovering och det märks nog på oss båda tyvärr...

Ikväll ska hela familjen till lägenheten för att fixa dvs både Emelie och Patric ska med, det blir till att måla bakom elementen och måla klart hyllplanen som ska vara inne i skåpen, jag ska även fixa en bräda som är hmm få se nu 59*58 cm, taken måste tyvärr målas en gång till för dom vart flammiga, hallen hoppas jag att jag kan börja med om Mike hinner få hem färgen vill säga annars blir det till att måla klart fönstren ja som sagt det är sååååå mycket kvar.....

Nu ska jag jobba klart här och sen till Ekilla skolan och träffa Patrics mentorer och sen fixa käk och sen till lägenheten...

Kram på er
Cina

Inga kommentarer: